Leuker dan verwacht
Heel eerlijk: toen ik twee jaar geleden via een uitzendbureau bij DHL binnenkwam, had ik nooit verwacht dat ik er nu nog zou werken. Ik had net mijn derde kindje gekregen en ik miste het werken enorm. Helaas kon ik met mijn juridische achtergrond nergens een parttimebaan vinden. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Customer Service van DHL, met het idee om vanuit daar wat anders te zoeken. Maar ik zit er nog steeds, en ik vind m’n werk heerlijk! Ik ben zelfs aan het kijken hoe ik binnen het bedrijf kan doorgroeien.

Band met de klant
Ik beantwoord elke dag telefoontjes en mailtjes van onze verzenders en ontvangers. Het maakt niet uit wat hun vraag of probleem is: ik probeer het voor ze op te lossen. Het is zo veel meer dan een ‘callcenterbaantje’, je moet je echt kunnen inleven in de klant. Ik vind het heel mooi om de gesprekken of berichten een persoonlijke touch te geven. Laatst had ik bijvoorbeeld een oudere dame aan de lijn, ze zocht een pakketje voor haar kleinzoon. Natuurlijk help ik haar, maar ik maak ook even gezellig een praatje. Vond ze hartstikke leuk!

Customer Service

Een warm bad
Van dat klantcontact kan ik erg genieten, maar het leukste van mijn baan? Toch wel de sfeer op de werkvloer. Ik lach wat af met m’n collega’s, en we staan altijd voor elkaar klaar. Het voelt echt als een familie waar ik onderdeel van ben. Toen het me door koudwatervrees maar niet lukte om voor de verplichte taaltoets te slagen, heeft m’n collega me geholpen. Ze had op een basisschool gewerkt en ze legde me na werktijd met liefde ’t kofschip nog eens uit. Ook kreeg ik vanuit DHL een extra cursus en begeleiding. Zo is het me uiteindelijk toch gelukt.

Alles kan, als je maar wilt
Door corona is nu natuurlijk alles anders. We werken voornamelijk thuis en van personeelsfeestjes is even geen sprake. Toch houden we nauw contact met elkaar, vooral met nieuwe collega’s. Als je op onze afdeling begint, krijg je op kantoor een telefoon- en mailtraining. Daarna word je begeleid in het team waar je aan de slag gaat. En vanuit die basis kun je makkelijk doorgroeien binnen het bedrijf. Er is zelfs zo veel keuze dat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik wil. Misschien wil ik met grotere, vaste klanten werken of nieuwe werknemers begeleiden. Dat is het leuke: alles is mogelijk.