DHL in hart en nieren


‘Ik werk alweer zo’n vijftien jaar bij DHL en ben op dit moment Key Accountmanager voor de sector Technology, Logistics & Healthcare. Toen ik in 2006 begon, was ik als Accountmanager verantwoordelijk voor regionale, kleinzakelijke klanten. Inmiddels beheer ik een portfolio met grote strategische accounts. Op allerlei fronten een enorm verschil, maar mijn doel blijft hetzelfde: zorgen dat klanten zo tevreden zijn over onze diensten en strategische adviezen, dat ze met DHL willen blijven groeien.'

Op allerlei niveaus waarde toevoegen


‘Kijk, uiteindelijk kopen klanten logistiek bij ons in. Dus op dat front ontzorgen we ze zo goed mogelijk. Door aan de ene kant zo efficiënt mogelijk te opereren, en aan de andere kant een uitstekend netwerk en de best mogelijke verzenddiensten te bieden. Op die basis bouw ik verder aan hechte partnerships. Door oprechte interesse te tonen in de uitdagingen binnen organisaties. En door bedrijven nieuwe inzichten te bieden aan de hand van mijn sectorkennis. Zo sparren we regelmatig over relevante marktontwikkelingen op het snijvlak van technologie en logistieke dienverlening.’

Vertrouwen in mijn aanpak

‘DHL blinkt echt uit met een persoonlijke benadering. Dat krijg ik regelmatig terug van klanten en ervaar ik zelf ook. Een van de mooie dingen aan mijn werk vind ik dat ik hier echt ondernemer mag zijn. Net als iedereen heb ik mijn eigen unieke stijl, kennis en netwerk. En ik krijg van DHL alle ruimte om binnen deze kaders zelf mijn aanpak te bepalen en beslissingen te nemen. Die vrijheid en dat vertrouwen vind ik erg belangrijk.’

'Om klanten optimaal te ondersteunen, doe ik mijn best om met iedereen een goede band op te bouwen.'


Wisselwerking met collega’s 

‘Ik werk veel samen met collega’s uit allerlei disciplines: van finance tot IT en van sales tot operations. Om klanten optimaal te ondersteunen, hebben al die specialisten elkaar hard nodig. Daarom doe ik mijn best om met iedereen een goede band op te bouwen en ervoor te zorgen dat de interne samenwerking soepel verloopt. Want als je elkaar goed begrijpt, iedereen plezier heeft in zijn werk en je op collega’s kunt bouwen, volgt het resultaat vanzelf.’

Go with the flow

‘Hoe ik mijn carrière binnen DHL heb vormgegeven? Daar heb ik nooit zo bewust bij stilgestaan. Voor mij is het altijd een kwestie geweest van gewoon goed werk leveren en investeren in mijn eigen ontwikkeling. Via de vele trainings- en opleidingsmogelijkheden van DHL bijvoorbeeld. Een nieuwe stap komt je in het algemeen natuurlijk niet zomaar aanwaaien. Dus als je iets wilt binnen DHL, moet je dat zelf aangeven. En als je trackrecord dan goed is, kun je makkelijker een mooie stap maken.’