Grotere klanten, persoonlijker contact
Ik ben ooit begonnen als medewerker bij de Customer Service van DHL. Inmiddels werk ik alweer twee jaar bij Customer Care plus. Dit team is speciaal bedoeld voor de grotere verzenders, en heb ik zelf helpen opzetten samen met wat collega’s. Ik ben de contactpersoon voor een select groepje klanten, wat betekent dat ik ze allemaal bijna dagelijks spreek. Hartstikke leuk, want daardoor is de band niet alleen zakelijk. Er ontstaan zelfs mini-vriendschappen met klanten.

Klein team met veel verantwoordelijkheid
Het geeft me veel voldoening om dagelijks klanten uit de brand te helpen. Maar dat niet alleen: het is tof om grotere verzenders te helpen, omdat we vaak grotere beslissingen moeten nemen. En dat doen we samen. Ons team is klein, we zijn met z’n vijftienen en werken heel nauw samen. Zo hebben we vaak overleg, discussies of brainstormsessies. Iedereen helpt elkaar en krijgt de ruimte om nieuwe ideeën in te brengen. Ik krijg in mijn functie veel vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Daarom ben ik trots om onderdeel van DHL te zijn.

Customer Service

Veel groeimogelijkheden
Dat vind ik sowieso heel fijn aan DHL als werkgever: hard werken en initiatief tonen wordt beloond. Mijn afdeling is daar een mooi voorbeeld van, die hebben we zelf opgezet en is uitgegroeid van drie klanten in het begin naar 120 klanten nu. Er is veel mogelijk binnen het bedrijf, als je het maar vraagt of aangeeft. Het lijkt mij bijvoorbeeld heel leuk om uiteindelijk trainer te worden. Ik krijg dan ook tips en tools van meer ervaren collega’s, en je kunt altijd een cursus of opleiding volgen als je wilt. Genoeg kansen om je te ontplooien dus!